doelgroep-bereiken

Welk medium gebruik je op welk moment?

Er zijn veel situaties waarin er gebruik wordt gemaakt van de media. Ook op de werkvloer worden veel problemen opgelost met behulp van de technologie en het internet. Toch is het soms ook aan te raden om het op de ouderwetse manier aan te pakken. Vaak rijst daarbij de vraag welk medium je het beste op wel moment kunt gebruiken. In dit artikel zullen we je daar meer inzicht in proberen te geven.

Ouderwets een brief of kaartje sturen

Een brief ontvangen van je werk lijkt wel eeuwen geleden. Ga maar eens bij jezelf na: wanneer was de laatste keer dat dat gebeurde? Toch kunnen we in sommige gevallen aanraden om deze ouderwetse manier te hanteren. Zoek op hoeveel een postzegel kost, hoeveel je er nodig hebt, en versturen maar! De gevallen die we bedoelen zijn belangrijke mededelingen, die bijvoorbeeld vertrouwelijk zijn. Af en toe kan het ook erg leuk zijn om een kaartje op de post te doen naar je werknemers en/of klanten. Met kerst, een verjaardag, een geboorte, etc.

Een e-mail opstellen

Eigenlijk wordt heel veel verzonden via de e-mail. Vaak is dit dan ook het favoriete medium, er wordt vaak gebruik van gemaakt. Het is namelijk geschikt voor zakelijk contact, informatie verzenden, een bestand versturen, en ga zo maar door. Denk er aan dat je ook in een e-mail netjes om moet gaan met de aanhef en afsluiting.

Post op Facebook plaatsen

Een post op Facebook plaatsen zien we steeds vaker gebeuren. Hiermee zijn ontzettend veel mensen (potentiƫle klanten) te bereiken. Daarnaast biedt Facebook veel mogelijkheden voor marketing. Bovendien zie je er als bedrijf goed uit op het moment dat je mee gaat met de moderne media.

Gebruik maken van WhatsApp

Een wat nieuwere ontwikkeling is het gebruik van WhatsApp. WhatsApp is eigenlijk een heel persoonlijk medium, en kun je alleen gebruiken met een telefoon nummer. Zie WhatsApp als vervanging van sms: simpele zaken of mededelingen kunnen via deze weg gedaan worden.

Geef een reactie

Naam *
E-mail *
Website